روانشناسی

چگونه والدین مدرنی باشیم؟ 4 نکته ضروری

همانطور که کودک شما رشد می کند، چالش ها تغییر خواهند کرد و تفکر شما ممکن است تکامل یابد، اما رویکرد شما باید ثابت، محکم و محبت آمیز باشد. عدد بتا در بارداری چیست؟

اخلاق

همه والدین در آرزوی تربیت فرزندانی که افراد خوبی هستند مشترک هستند. مطمئناً به این اهمیت می دهید که فرزندتان با دیگران چگونه رفتار می کند و چگونه در دنیا رفتار می کند. در برخی خانواده‌ها، مشارکت منظم در یک نهاد مذهبی، زمانی را برای خانواده در نظر می‌گیرد تا در مورد ارزش‌های خود تأمل کند و به والدین اجازه می‌دهد تا به فرزندان خود بفهمانند که این عقاید متعلق به اعضای جامعه گسترده‌ای است که فراتر از خانه‌شان است. بهترین کرم ضدآفتاب برای کودکان کدام است؟

حتی در غیاب باورهای معنوی قوی، برگزاری اعیاد مذهبی می تواند به عنوان یک ریسمان کلیدی در تار و پود زندگی خانوادگی عمل کند. اگرچه این حقیقت جهانی است که کودکان زمانی سود می برند که والدین آنها ساختار و گرما را فراهم کنند، حتی سخت کوش ترین والدین نیز می توانند برای دستیابی به هر دوی این موارد به طور منظم مبارزه کنند. آداب و رسومی که بخشی از بسیاری از سنت های مذهبی است می تواند خانواده ها را به روش های قابل اعتماد و به یاد ماندنی گرد هم آورد. البته، هر روز فرصت‌هایی برای القای ارزش‌های خود به فرزندتان در خارج از مذهب سازمان‌یافته وجود دارد، از جمله کمک به همسایه سالخورده یا همراه داشتن فرزندانتان برای داوطلب شدن برای اهدافی که برای شما مهم هستند.

فشار تحصیلی

وقتی نوبت به مدرسه می‌رسد، والدین مسیر دشواری را طی می‌کنند: شما می‌خواهید فرزندانتان تلاش کنند و موفق شوند، اما نمی‌خواهید آن‌ها را به روش‌هایی که ناعادلانه هستند یا استرس بی‌ضروری ایجاد می‌کنند، سوق دهید. در هر سن و سطح مهارتی، کودکان زمانی سود می برند که والدین به آنها کمک می کنند تا به جای اثبات توانایی های خود، روی بهبود توانایی های خود تمرکز کنند. به عبارت دیگر، کودکان باید درک کنند که موهبت فکری آنها فقط باعث شروع آنها می شود و با تلاش می توان توانایی های آنها را افزایش داد.

بسیاری از کودکان در طول دوره بیماری همه گیر، با یادگیری به روش هایی مواجه شدند که برای آنها سخت تر از مدرسه معمولی بود – این ممکن است به ویژه برای کودکانی که تفاوت های یادگیری و نیازهای ویژه دارند صادق باشد، اما در همه موارد کاربرد دارد. با بازگشت به مدرسه حضوری، کودکان به زمان نیاز دارند تا به عقب برسند، و باید احساس راحتی کنند که آن زمان یا کمک بیشتری بخواهند – بنابراین باید این پیام را بشنوند که آنچه اهمیت دارد یادگیری و درک است که به دست می آورند. ، نه یک برنامه سفت و سخت که ممکن است از آن عقب افتاده باشند.

کودکانی که این طرز فکر رشد را اتخاذ می‌کنند – اصطلاح روان‌شناختی برای این باور که صنعت مسیر تسلط است – نسبت به همسالانی که معتقدند ظرفیت‌هایشان ثابت است استرس کمتری دارند و از نظر تحصیلی بهتر از آنها عمل می‌کنند. دانش‌آموزانی که ذهنیت رشدی دارند از بازخورد استقبال می‌کنند، انگیزه کار دشواری دارند و از دستاوردهای همکلاسی‌های با استعداد خود الهام می‌گیرند.

برای پرورش متفکرانی که دارای طرز فکر رشد هستند، می‌توانید در زمانی که بچه‌ها در مدرسه حرکت می‌کنند، تلاش‌ها را جشن بگیرید، نه هوشمندی. (این ممکن است مهمتر از همیشه باشد زیرا مدارس باز می شوند و بچه ها به دنبال تجربیات متفاوت خود در زمینه آموزش از راه دور یا ترکیبی برمی گردند.) وقتی موفق شدند، بگویید: «کار سخت و پشتکار شما واقعاً نتیجه داد. آفرین!” و هنگامی که آنها با مشکل مواجه می شوند، بگویید: «این نمره آزمون نشان دهنده آن چیزی است که شما در مورد مواد مورد آزمایش در روزی که در آزمون شرکت کردید می دانستید. به ما نمی گوید که تا کجا می توانید در آن موضوع پیش بروید. به آن پایبند باشید و به سوال پرسیدن ادامه دهید. خواهد آمد.»

زمان تلویزیون دیدن

می توانید سعی کنید کودکی بدون صفحه بزرگ کنید، اما بیایید صادق باشیم، شما این را روی صفحه می خوانید. مانند هر چیز دیگری، چالش در ایجاد تعادل بین ایده آل و واقعی به روشی است که برای خانواده شما مناسب است. همه‌گیری قوانین و شیوه‌های بسیاری از خانواده‌ها را زیر و رو کرد، زیرا همه چیز از ملاقات با مادربزرگ از شبکه‌های اجتماعی نوجوانان گرفته تا کلاس‌های ریاضی روی صفحه نمایش شروع شد. و برخی از جنبه‌های این تجربیات ممکن است به شما کمک کند درباره تجربیات مثبتی که می‌خواهید در زندگی فرزندانتان ایجاد کنید، فکر کنید: قرارهای منظم برای تماشای فیلم به‌عنوان خانواده، خواندن کتاب در iPad، FaceTiming با برنامه‌های غیرعادی اقوام شهر فناوری اکنون نقش مهمی در زندگی کودکان ایفا می کند که وقتی در مورد آن صحبت می کنیم، از خواب گرفته تا مطالعه تا زندگی اجتماعی صحبت می کنیم.

اسکات اشتاینبرگ، یکی از نویسندگان کتاب «راهنمای والدین مدرن برای فیس بوک و شبکه های اجتماعی» می گوید: «تکنولوژی فقط یک ابزار است و می تواند بخش فوق العاده ای از زندگی بچه ها باشد. او گفت: «بسیاری از چیزهایی که ما در مورد فرزندپروری پیرامون فناوری آموزش می دهیم، فقط تربیت اولیه است. “این به قانون طلایی می رسد: آیا آنها با دیگران به شیوه ای محترمانه و همدلانه رفتار می کنند؟”

آنا همایون، نویسنده کتاب «سلامتی رسانه‌های اجتماعی: کمک به نوجوانان و نوجوانان» گفت: تلفن‌ها و رسانه‌های اجتماعی به بچه‌های بزرگ‌تر فرصت‌هایی می‌دهند تا مسئولیت‌هایی را که قبلاً نداشته‌اند، مانند ارسال یا درخواست به اشتراک گذاشتن یک تصویر نامناسب حساب کنند. در دنیای دیجیتال نامتعادل رشد کنید.» والدین باید در مورد این سمت از زندگی با فرزندان خود صحبت کنند تا فرزندان خود را به تنهایی رها نکنند.

و سپس مسئله محافظت از زمان خانواده مطرح می شود. آقای اشتاینبرگ توصیه می‌کند قوانینی را در خانه تنظیم کنید که زمان استفاده از دستگاه‌ها را تعیین می‌کند و خط‌مشی‌های روشن و متناسب با سن دارند تا بچه‌ها بدانند چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه کاری نمی‌توانند انجام دهند.

برخی از این خط‌مشی‌ها برای همه سنین، از جمله والدین، مانند:

یک ساعت قبل از خواب صفحه نمایش وجود ندارد.

مهم این است که آنچه را که موعظه می کنید تمرین کنید. و اگر خانواده شما نیاز به تنظیم مجدد برخی از این قوانین در بازگشت کودکان به کلاس دارند، می توانید آن را با فرزندان خود در میان بگذارید و توضیح دهید که چرا استفاده از دستگاه ها اهمیت دارد، اما محدودیت هایی را تعیین کنید.

علاوه بر وقت گذاشتن برای وعده های غذایی خانوادگی و گفتگوهای خانوادگی، والدین باید به جای اینکه آنها را به عنوان پرستار بچه با وسایل خود تنها بگذارند، با کودکان خردسال بنشینند و به کارهای آنلاین آنها نگاه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا