متفرقه

سبک زندگی سالم و طولانی تر بدون دیابت نوع 2 و سرطان

محققان می گویند افرادی که از توصیه های پزشکی پیروی می کنند، سیستم قلبی عروقی سالم تر و عمر طولانی تری دارند.

هشت عنصر توصیه شده سبک زندگی شامل رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، مدیریت وزن و سطح کلسترول و قند خون پایین است.

محققان می گویند اتخاذ این عادات روزانه می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، سرطان و زوال عقل کمک کند.

بزرگسالانی که سبک زندگی سلامت محور دارند و در رده های بالای جدول سلامت انجمن قلب آمریکا قرار دارند، بیشتر با سلامت مطلوب زندگی می کنند.

هر دو مطالعه بر اساس American Heart Association Life Essential 8 هستند و شرکت‌کنندگان بر اساس اینکه آیا این نکات را در زندگی خود اجرا کرده‌اند یا خیر، امتیازدهی شدند.

8 عنصر عبارتند از:

  • بهتر بخور
  • فعال تر باشید
  • دخانیات را ترک کنید
  • خوابی سالم داشته باشید
  • وزن را مدیریت کنید
  • کلسترول را کنترل کنید
  • قند خون را مدیریت کنید
  • فشار خون را مدیریت کنید

انجمن قلب آمریکا امتیازات را به صورت زیر تعریف کرده است:

  • کم تر از ۵۰ درصد سلامت قلب و عروق ضعیف است
  • ۵۱ تا ۸۰ درصد سلامت قلب و عروق متوسط
  • ۸۱ درصد سلامت قلب و عروق بالا

این مطالعات هنوز در یک مجله علمی منتشر نشده است.

امید به زندگی و زندگی بدون بیماری

اولین مطالعه به بررسی سطوح Life Essential 8 انجمن قلب آمریکا و ارتباط آن با امید به زندگی و زندگی عاری از بیماری مزمن پرداخت.

دانشمندان در آغاز این مطالعه داده های سلامت ۱۳۶،۵۹۹ بزرگ سال در بریتانیا را که مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، سرطان یا زوال عقل نبودند، بررسی کردند.

این پژوهشگران امید به زندگی را بین این گروه ها مقایسه کردند. آن ها گزارش دادند که بزرگسالانی که در رده بالای سلامت قلب و عروق در سن ۵۰ سالگی قرار داشتند، بیشتر از افراد در رده پایین قلب عمر می کردند. به طور متوسط، مردان حدود ۵ سال بیشتر و زنان حدود ۶ سال بیشتر عمر می کردند.

افرادی که از سلامت قلبی عروقی عالی برخوردار هستند نیز بدون بیماری مزمن عمر طولانی تری دارند. امید به زندگی بدون بیماری تقریباً 76 درصد از کل امید به زندگی برای مردان و بیش از 83 درصد برای زنان با سلامت قلبی عروقی ایده آل است.

در مقابل، امید به زندگی بدون بیماری حدود 65 درصد از مردان و حدود 69 درصد از زنان با سلامت قلبی عروقی ضعیف بود.

دکتر الکساندرا لاجوی، متخصص قلب غیر تهاجمی در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جانز در کالیفرنیا گفت: ایده آل این است که از همان ابتدا عادات سالم را دنبال کنیم.

در خواص شنبلیله در طب سنتی آمده است که به کنترل دیابت و جلوگیری از بعضی سرطان ها کمک می کند.

او به هلث لاین گفت: اما شروع ورزش، خواب بهتر و حفظ وزن سالم بدن، فشار خون و قند خون را بهبود می بخشد و در نتیجه خطر حوادث قلبی – عروقی را برای دهه ها بعد از ۵۰ سالگی کاهش می دهد.

لاجوئی ادامه داد: “برای بهبود سبک زندگی هرگز دیر نیست.” نشان داده شده است که تغییرات سالم برای قلب در هر سنی کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و تعداد داروهای تجویزی لازم را کاهش می دهد.

محدودیت‌های این مطالعه این بود که بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و زوال عقل تنها بیماری‌هایی بودند که در تعریف امید به زندگی بدون بیماری گنجانده شدند.

چگونه سلامت قلب بر امید به زندگی تاثیر می گذارد

در مطالعه دوم، محققان اطلاعاتی از جمله نمره ضروری زندگی ۸ را برای بیش از ۲۳۰۰۰ بزرگ سال در ایالات متحده که در نظرسنجی ملی بررسی سلامت و تغذیه از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ شرکت کرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

این محققان از همان دسته بندی های مطالعه اول استفاده کردند.

دانشمندان دریافتند افرادی در سن 50 سالگی با نمرات بیش از 80، حدود 33 سال دیگر امید به زندگی داشتند. امید به زندگی باقیمانده برای افراد دارای سلامت قلبی عروقی ضعیف حدود 25 سال بود.

لاجوئی گفت: «ترک سیگار بهترین چیز برای بهبود سلامت قلب است. “بعد از آن، حفظ یک برنامه ورزشی منظم است.”

افرادی که سلامت قلبی – عروقی خود را حفظ می کنند، در طول سال های پیری خود مزایایی دارند، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم تغییرات مانند ترک سیگار چگونه امید به زندگی آن ها را تغییر می دهد.

دکتر آزیتا دیوی، متخصص قلب در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک گفت: اگرچه همه ۸ نقطه زندگی سالم مهم هستند و با یکدیگر گره خورده اند، رژیم غذایی و ورزش در کنار هم مکان خوبی برای شروع ایجاد عادت های سالم است. ژنتیک نقش زیادی در سلامت کلی ما دارد، اما زندگی سالم می تواند اثرات ژن های ما را به حداقل برساند. مصرف غذاهای طبیعی از مهم ترین نکاتی است که هر کسی باید در نظر بگیرد. خوردن گیاهان و غلات را در دستور کار خود قرار دهید. با توجه به خواص شنبلیله در طب سنتی مصرف آن را یادتان نرود.

دوویدی خاطرنشان کرد: توجه به این نکته مهم است که اکثر شرکت کنندگان قفقازی بودند. ما نمی دانیم اگر تنوع بیشتری وجود داشت، نتایج متفاوت بود یا خیر. با این حال، جای تعجب نیست که داشتن یک سبک زندگی سالم برای سلامتی فواید بیشتری برای سلامتی به همراه داشته باشد.

دیوی گفت: پژوهش هایی از این دست دلگرم کننده هستند و می توانند مردم را به اتخاذ سبک زندگی سالم تر ترغیب کنند. به خصوص افرادی که نمره پایین گرفتند و سپس برخی عادت ها را تغییر دادند و از نمرات پایین به نمرات بهتر منتقل شدند، شاهد بهبود در سلامت و امید به زندگی خود بودند. اطلاعات کامل

نکات جلوگیری از بیماری دیابت

  • مصرف کربوهیدرات کم
  • کاهش مصرف قند
  • ورزش بیشتر
  • نوشیدن آب بیشتر
  • دریافت کروم و منیزیم کافی
  • مصرف بربرین

 

‫2 دیدگاه ها

  1. درمورد دارو های گیاهی که برای کنترل قند خون هم مناسبند لطفا مطلب بنویسید. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا