روانشناسی

چهار راه برای یافتن مکان شاد خود (و چرا به آن نیاز دارید!)

کنجکاو باشید

اگر به همین کارها ادامه دهیم، چگونه بفهمیم جای خوشحالی ما کجاست؟ وقت آن است که کنجکاوی را کشف کنید و در آن غرق شوید.با فعالیت های مختلف درگیر شوید و روال خود را تغییر دهید. همانطور که می دانید، مکان شاد شما ممکن است روی صحنه در یک باشگاه دراماتیک آماتور باشد. شما باید کنجکاوی خود را در آغوش بگیرید و به یک گروه نمایش محلی بپیوندید تا متوجه این موضوع شوید.

هنگامی که مقاله ای را می خوانید چه چیزی باعث کنجکاوی شما می شود؟ چه تصاویری به شما حس ترس می دهد؟ این احساسات را دنبال کنید و به غرایز خود متمایل شوید. یک دنیای کامل از فرصت ها و شادی ها فقط در انتظار شما است.

کنجکاوی باعث شد تا یک مکان شاد جدید پیدا کنم؛ برنامه های کمدی زنده! من همین هفته پیش این مکان شاد را پیدا کردم. یک کمدین نظرم را جلب کرد و سرنوشت باعث شد تا برای نمایشش بلیط تهیه کنم.من هنوز از انرژی الکتریکی این کنسرت یک هفته پیش وزوز می کنم. اگر کنجکاو نبودم و چیز جدیدی را امتحان نمی کردم، هرگز در مورد این مکان شاد چیزی نمی دانستم.

جوانی خود را دوباره مرور کنید

در کودکی، خودمان را در فعالیت ها و سرگرمی ها گم می کنیم. تصورات ما حد و مرزی نمی شناسد. بسیاری از کودکان مهارت باورنکردنی زندگی در لحظه را دارند.

و سپس بزرگسالی به ما ضربه می زند.

ما درگیر کار، کسب درآمد، سیاست، امور جاری، فشارهای اجتماعی و بزرگسالی عمومی می شویم.

آیا می توانید مکان های شاد دوران کودکی خود را به یاد بیاورید؟

من گمان می کنم برخی از این مکان های شاد ممکن است هنوز هم به عنوان مکان های شاد امروزی عمل کنند.

برای من اسب ها جای خوشحالی من بودند. از ماجراجویی های اسبی ام سیر نمی شدم. من در اصطبل های محلی کمک کردم و با خوشحالی می توانستم ساعت های زیادی را صرف مسواک زدن این حیوانات باشکوه کنم.

برای بازپس گیری این مکان شاد، من روند کمک به یک اصطبل محلی را آغاز کرده ام. بله، 3 دهه می گذرد، و من هنوز مشتاق آن لذتی هستم که اسب ها در کودکی ام به من دادند. من نمی توانم صبر کنم تا احساسات قدیمی و احساس تعلق خود را دوباره به دست بیاورم.

از جمعیت فاصله بگیرید

جامعه به سرعت به شما می گوید شادی را کجا پیدا کنید. یک پیام فراگیر نشان می دهد که همه انسان ها خوشبختی را در ازدواج و فرزندان می یابند.

این پیشنهاد برای قشر وسیعی از جامعه محدود و آسیب رسان است. بله، برخی از مردم در این مکان ها شادی را پیدا می کنند، اما برخی دیگر نه

قطعا یک سایز مناسب برای همه نیست.

به دلایلی، دستور کار برای شادی از یک الگوی خطی استاندارد پیروی می کند:

تحصیلات عالی

یک شغل ثابت پیدا کنید (اینجا را بخوانید)

با یک شریک ملاقات کنید

یک خانه بخر

ازدواج کردن

هیچ وقت بچه دار نشوید

مهم است که بدانیم مسیر رسیدن به خوشبختی برای همه متفاوت است. پس نفس عمیق بکش و راهت را دنبال کن. بیاموزید که بمباران پیام های اطرافتان را خاموش کنید و به آرزوهایتان گوش دهید.تنها زمانی که از جمعیت فاصله می گیریم و به خودمان گوش می دهیم، چیزی را می یابیم که ما را خوشحال می کند.

به خود اجازه دهید

شما می توانید تمام کارهای لازم برای پیدا کردن مکان شاد خود را انجام دهید. اما تلاش های شما بیهوده است مگر اینکه به خودتان اجازه دهید در مکان شادتان افراط کنید.مهم نیست که چقدر زندگی پر مشغله ای دارید، همیشه زمانی را برای مکان شاد خود در نظر بگیرید. برای اختصاص این زمان هیچ وقت شرمنده نباشید و یا احساس گناه نکنید. این زمان برای رفاه و توانایی شما برای کنار آمدن و پیشرفت در زندگی روزمره ضروری است.هنگامی که به خود در مکان شاد خود زمان می دهید، در نتیجه، در تمام زمینه های زندگی خود به عنوان یک فرد شادتر و مثبت تر ظاهر می شوید. و بیایید صادق باشیم، همه ما می خواهیم در کنار افراد شاد و مثبت باشیم.

چرا باید شاد باشیم

از نظر من شاد بودن در زندگی و لذت بردن از آن تنها هدف زندگی است. ما به دنیا آمده ایم تا زندگی کنیم و از آن لذت ببریم. لذت بردن از زندگی موجب می شود عملکرد بهتری داشته باشیم و در انجام وظایف روزانه خود بهتر عمل کنیم. شاد بودن :

  • علت سلامتی جسمی و روحی ماست.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • در زندگی مشترک از طلاق جلوگیری می کند و ازدواج موفق تری برای ما رقم می زند.
  • خلاقیت را افزایش می دهد.
  • کیفیت کارکرد را ما را بالا می برد و باعث افزایش راندمان ما می شود که در نتیجه افزایش درآمد را به دنبال دارد.
  • همان طور که قبلا نیز ذکر شده، شاد بودن دوستان بیشتری برای ما به ارمغان می آورد بنابراین ما از حمایت اجتماعی بیشتری برخوردار خواهیم بود.
  • همان طور که دیدید شاد بودن و پیدا کردن مکانی که بتوان در آن شاد بود چه تأثیر به سزایی در زندگی ما دارد.

نتیجه گیری

شادی یک عنصر حیاتی در دستور العمل برای رفاه است. در دنیای احترام به بهره وری و شلوغی های جانبی، باید به خاطر داشته باشیم که نیازهای شادی خود را برآورده کنیم. وقت آن است که دوباره با خودتان درگیر شوید و مکان شاد خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا