روانشناسی

ترفندهای استفاده از روانشناسی برای زندگی بهتر :

از روان شناسی شناختی برای بهبود مهارت های تصمیم گیری خود استفاده کنید

ما به طور مداوم در زندگی روزمره خود با تصمیم گیری مواجه هستیم، اما تصمیم گیری درست همیشه آسان نیست. خوشبختانه، رشته روانشناسی شناختی چیزهای زیادی در مورد فرآیند تصمیم گیری به ما یاد داده است. دفعه بعد که می خواهید یک تصمیم بزرگ بگیرید، مزایا و معایب بالقوه آن تصمیم را در نظر بگیرید. از خودتان بپرسید که چگونه یک تصمیم خاص تمام نیازهای ممکن را برآورده می کند. در نهایت، به هر تصمیم بالقوه از دیدگاهی نگاه کنید.

روان شناسی می تواند به شما کمک کند مهارت های رهبری خود را تقویت کنید.

روانشناسی می تواند به شما کمک کند که بیشتر شبیه یک رهبر به نظر برسید و احساس کنید که همه اطرافیان شما از جمله خودتان را متقاعد کنید که شما یک رهبر متولد شده هستید، به دیگران اجازه دهید نظرات خود را بیان کنند، اما راهنمایی های خود را به وضوح بیان کنید. در مورد مشکلات بالقوه و راه حل های آن ها بحث کنید. در نهایت، ایده ها را تشویق کنید و راهی برای پاداش خلاقیت پیدا کنید.

https://bestkid.ir/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%86/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d8%af%d8%b1/%d8%a7%d9%81%d8%b3%d8%b1%d8%af%da%af%db%8c-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%b2%d8%a7%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86.html

با استفاده از اثر هیلو برداشت های خوبی داشته باشید.

اثر هیلو یک ترفند روانشناختی است که در آن احساسات مثبت در مورد یک چیز منجر به احساسات مثبت تر و در نهایت یک تاثیر خوب می شود. به عنوان مثال، اگر برای یک شغل جدید مصاحبه می کنید، شاید ارزش این را داشته باشد که کمی در مورد کسی که با او مصاحبه می کنید، بدانید. به عنوان مثال، آن ها اخیرا به کجا سفر کرده اند؟

از اولین نام های افراد برای ایجاد یک رابطه جدید مثبت استفاده کنید.

زمانی که با فرد جدیدی ملاقات می کنید، بلافاصله با اشاره به او با نام کوچکش شروع کنید. مطالعات نشان داده است که افراد زمانی که با هم آشنا می شوند، برای یادگیری و به خاطر سپردن نام خود وقت می گذارند. صرف زمان برای یادگیری و استفاده از نام یک دوست جدید، راه درازی را در ایجاد اعتماد و دوستی طی خواهد کرد.

قبل از شروع مکالمه به پاهای فرد نگاه کنید.

آیا چیزی ناخوشایندتر از شروع مکالمه با کسی که به وضوح نمی خواهد با شما صحبت کند، وجود دارد؟ خوشبختانه، افراد با زبان بدن خود چیزهای زیادی می گویند، از جمله اینکه آیا برای صحبت کردن آزاد هستند یا خیر. دفعه بعد که فرصت صحبت کردن را دیدید، نگاهی سریع به پاهای طرف مقابل بیندازید.

خودشیفته را نادیده بگیرید.

همه ما یک خودشیفته را می شناسیم. و همه ما احتمالا به آن خودشیفته اجازه داده ایم که ما را به طریقی در چندین نقطه به عقب براند. اما نادیده گرفتن می تواند هم خودشیفته را خاموش کند و هم باعث شود که ما احساس بهتری نسبت به خودشیفتگی داشته باشیم.

از عنصر غافلگیری استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده است که غافلگیری، هیجان ما را تا ۴۰۰ درصد افزایش می دهد. بنابراین اگر به عنوان مدیر، معلم یا در نقش دیگری کار می کنید که باید الهام بخش دیگران باشید، از قدرت غافلگیری برای برانگیختن خلاقیت و یادگیری استفاده کنید. به عنوان مثال، به کارمندان یا دانش آموزان خود پاداش غافلگیری بدهید تا ذهن آن ها را تحریک کنید، خلاقیت آن ها را تشویق کنید و آن ها را روی پای خود نگه دارید.

https://www.aparat.com/v/DiZoc

دروغگو را پیدا کنید.

مردم همیشه دروغ می گویند، اما شما مجبور نیستید به خاطر آن زمین بخورید. ساده ترین راه برای تشخیص دروغگو این است که هنگام صحبت کردن به چشم های آن ها نگاه کنید. اگر آن ها چیزی می گویند بلافاصله چشم های خود را به سمت کسی برگردانید تا به دنبال اعتبار سنجی باشید، احتمال اینکه آن ها حقیقت را نگویند وجود دارد. یک دروغگو همیشه به دنبال اعتبار سنجی است چون می خواهد با گروه هماهنگ شود.

اگر می خواهید چیزی را بهتر درک کنید، آن را آموزش دهید.

تحقیقات نشان داده است که اگر برای آموزش چیزی به دیگران وقت بگذاریم، آن را بهتر درک خواهیم کرد. یادآوری حتی دشوارترین اطلاعات به یکی از اعضای خانواده یا حتی سگ خانواده به دسته بندی و روشن شدن اطلاعات در مغز ما کمک می کند.

تصور کن تا انجامش دهید

این یک ترفند روانی واقعی است که ارزش به کارگیری در زندگی روزمره را دارد. تحقیقات نشان داده است که وقتی ما فکر می کنیم، حرف می زنیم و مانند کسی که می خواهیم باشیم عمل می کنیم، مغز ما شروع به باور و تصویرسازی آن می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا