موفقیت

نمونه های شایستگی اصلی که می تواند به شما در موفقیت کمک کند

شایستگی اصلی به دانش یا تخصص در یک حوزه معین اشاره دارد. عاقلانه است که فهرستی از شایستگی‌های اصلی را در رزومه خود بگنجانید، به خصوص با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها اکنون از سیستم‌های ردیابی متقاضی (ATS) برای اسکن رزومه‌ها برای کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، قبل از اینکه رزومه متقاضی حتی به میز مدیر استخدام برسد. نمونه‌های شایستگی‌های اصلی را بررسی کنید تا مهارت‌هایی را برجسته کنید که شما را واجد شرایط منحصربه‌فرد برای یک موقعیت خاص می‌کند.

نمونه هایی از شایستگی های اصلی چیست؟

شایستگی‌های اصلی مجموعه خاصی از قابلیت‌ها هستند که یک شرکت در کارکنان برای کمک به موفقیت در کسب‌وکار می‌خواهد. هنگامی که شایستگی های اصلی را در رزومه خود گنجانده اید، به جای جملات کامل، از نکات مختصر استفاده کنید. این نمونه‌هایی از انواع مختلف شایستگی‌های اصلی را برای الهام گرفتن در هنگام تصمیم‌گیری در رزومه خود مرور کنید.

ویژگی های رفتاری

در نظر بگیرید که چه ویژگی های رفتاری دارید که با عملکردهای شغلی ضروری برای موقعیتی که امیدوارید به دست آورید، مرتبط است.

  • سازگار – دانش را در شرایط جدید به کار می برد
  • جزئیات گرا – جزئیات مهم را تأیید می کند، اطمینان می دهد که هیچ شگفتی یا شکافی در اطلاعات مورد نیاز وجود ندارد
  • حتی خلق و خوی – احساسات را بدون تلافی در برابر رفتار منفی کنترل می کند
  • انعطاف پذیری – با تغییرات تطبیق می یابد در حالی که بر اهداف متمرکز است
  • ابتکار – هنگام پیشنهاد بهبود و حل مشکلات، فعال باقی می ماند
  • نوآورانه – به دنبال راه های جدیدی برای بهبود و رشد است. برای امتحان چیزهای جدید باز است
  • چندوظیفه ای – سهل انگاری راحت در پروژه ها و اولویت ها
  • پایدار – پروژه ها را تا پایان کامل می بیند، حتی در صورت مواجهه با موانع یا موانع، استقامت می کند.

افراد و مهارت های ارتباطی

افراد و مهارت های ارتباطی نمونه هایی از شایستگی های اصلی مربوط به همه مشاغل هستند. مهارت های ارتباط بین فردی خود را به گونه ای مشخص کنید که نشان دهد اگر برای نوع شغلی که امیدوارید به دست آورید استخدام شوید، کارمند خوبی خواهید بود.

  • همکاری – با و از طریق دیگران برای دستیابی به اهداف مشترک و نتایج مطلوب کار می کند
  • حل تعارض – برای حل اختلافات و حفظ روابط کاری کار می کند
  • گوش دادن موثر – از طریق گوش دادن به آنچه دیگران می‌گویند و پاسخ مناسب، درک را ایجاد می‌کند
  • ارتباط تسهیل کننده – از زبان به طور مؤثر برای جمع آوری اطلاعات و تسهیل تبادل نظر استفاده می کند
  • روابط بین فردی – احترام و درک دیگران را برای حفظ روابط حرفه ای نشان می دهد
  • ارتباط متقاعد کننده – ارتباط شفاهی و نوشتاری را نشان می دهد که بر دیگران تأثیر می گذارد
  • ارتباط کلامی – با وضوح، دقت و هدف در گروه های کوچک و بزرگ صحبت می کند
  • مهارت های نوشتاری – دارای مهارت های نوشتاری و دستور زبان عالی، از جمله توانایی نوشتن مختصر، واضح و منطقی است.

سبک تفکر

نحوه عملکرد ذهن خود را در نظر بگیرید و برخی از نقاط قوت خاص مربوط به سبک تفکر خود را که با نوع موقعیتی که به دنبال آن هستید مرتبط است، شناسایی کنید.

  • تفکر تحلیلی – منطق را برای حل مشکلات و انجام کار به کار می گیرد
  • تفکر خلاق – به بیرون از جعبه نگاه می کند، استراتژی های جدیدی را توسعه می دهد
  • تصمیم گیری – تصمیم می گیرد و مسئولیت آنها را بر عهده می گیرد
  • تفکر رو به جلو – به فراتر از وظایف فوری نگاه می کند تا تأثیر بلندمدت را در نظر بگیرد. همیشه در نظر گرفتن آنچه در آینده خواهد آمد
  • دستاورد بالا – به دنبال پیشی گرفتن منظم از اهداف فروش یا عملکرد است
  • حل مسئله – مشکلات را حل می کند در حالی که از رعایت قوانین و دستورالعمل ها اطمینان می یابد
  • نتایج رانده – به اهداف به موقع دست می یابد و در عین حال خدمات عالی به مشتری ارائه می دهد
  • حمایتی – به دنبال راه هایی برای حمایت از تلاش های تیمی و در عین حال کمک به موفقیت کلی سازمان است

مهارت های خاص شغل

مهارت های خاصی را که یک کارفرما از یک نامزد انتظار دارد را در نظر بگیرید و صلاحیت های مرتبط خود را به وضوح بیان کنید.

  • خدمات مشتری – به مشتریان پاسخ می دهد و به طور فعال نیازهای آنها را پیش بینی می کند
  • آموزش شرکتی – توسعه و آموزش حرفه ای را اجرا می کند
  • دیپلماسی – نیازها و منافع گروه های ذینفع متعدد را برای جستجوی راه حل های برد-برد متعادل می کند
  • مهارت های ارزیابی – داده ها و نتایج را بر اساس روش های پذیرفته شده ارزیابی می کند
  • تجزیه و تحلیل مالی – به طور ماهرانه از فرمول ها و ابزارهای مالی برای ارزیابی و بهبود عملکرد استفاده می کند
  • مهارت های مدیریت – دارای مهارت های مدیریت مالی و مردمی و همچنین مدیریت اطلاعات است
  • مدیریت پروژه – همه اجزای یک پروژه، از جمله منابع یا برنامه ریزی، که برای تکمیل به موقع آن مورد نیاز است را گرد هم می آورد.
  • جستجوگر – با پشتکار به دنبال شناسایی مشتریان بالقوه از طریق تماس سرد، شبکه و سایر تکنیک های فروش مناسب است.
  • مدیریت و ارزیابی ریسک – خطرات را برای شرکت و کارکنان آن ارزیابی و به حداقل می رساند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا