بیوگرافی و ادبیات

زندگی نامه هایی که تاکنون باید خوانده باشید

1. In Love and Struggle: The Revolutionary Lives of James and Grace Lee Boggs اثر استفن ام وارد (2016)

در این بیوگرافی دوگانه، استفن ام وارد (استفان مطالعات آفریقایی و آفریقایی در دانشگاه میشیگان) به طرز ماهرانه ای داستان نادر جیمز و گریس لی باگز را می سازد. این ذهن‌های روشنفکر و انقلابی، یک زوج قدرتمند واقعی، در مبارزه برای آزادی سیاه‌پوستان نقش اساسی داشتند. آنها با پیشینه های مختلف در مسیرهای موازی حرکت کردند تا اینکه در دیترویت همگرا شدند. دانش عمیق وارد از شهر نیز می درخشد و این کتاب را برای هر کسی که به تاریخ ایالات متحده، کنشگری، جنبش های کارگری یا داستان های عاشقانه علاقه مند است، خواندنی جذاب می کند. این کتاب‌های دیگر نویسندگان سیاه پوست را در همه ژانرها از دست ندهید.

2. اسطوره برونته اثر لوکاستا میلر (2001)

سه خواهر برونته موضوع بیوگرافی و شایعات زیادی بوده اند. در این بررسی، نویسنده لوکاستا میلر نشان می‌دهد که چگونه دیدگاه‌های در حال تکامل برونته‌ها در مورد زمان‌هایی که این زندگی‌نامه‌ها در آن نوشته شده‌اند، بیشتر از خود خواهر و برادرهای معروف صحبت می‌کنند. میلر از طریق تحقیقات، اسطوره ها را کنار می گذارد و نظریه های جدیدی را مطرح می کند و خوانندگان را با سبک خنده دار و صریح خود جذب می کند.

3. کلمنته: شور و لطف آخرین قهرمان بیسبال اثر دیوید مارانیس (2006)

بله، این کتاب برای طرفداران ورزش است، اما همچنین برای کسانی است که پیشگامان و انسان دوستان را تحسین می کنند. دیوید مارانیس، برنده جایزه پولیتزر، با گامی روایی که هر خواننده ای را از بین می برد، به ما نشان می دهد که چرا روبرتو کلمنته دزدان دریایی پیتسبورگ برای بسیاری معنا داشت. او که در پورتوریکو به دنیا آمد، موانع را در بیسبال شکست و احساس مسئولیت کرد تا هر کجا که می تواند کمک کند. او هنگام تلاش برای رساندن کمک به نیکاراگوئه جان باخت و به نور درخشان یک زندگی خیلی زود پایان داد. در حالی که این می تواند برای طرفداران جوان بیسبال به خوبی کار کند، بسته به سن آنها، شما همچنین می خواهید این لیست از کتاب های غیرداستانی برای کودکان را مطالعه کنید.

4. پیروزی: داستان ناگفته جسی اونز و المپیک هیتلر اثر جرمی شاپ (2007)

زندگی‌نامه دیگری برای طرفداران ورزش و دوستداران تاریخ جهان، این شرح عمیق از پیروزی‌های الهام‌بخش جسی اونز، یک صفحه روشنگر است. جرمی شاپ، روزنامه‌نگار ورزشی و مشارکت‌کننده ESPN، ما را با نثری زنده به المپیک 1936 برلین می‌آورد. ما می بینیم که اوونز چه در داخل و چه در خارج از کشور با چه چیزی روبرو بود و چگونه بردهای او در سراسر جهان طنین انداز شد. مدال های طلای اونز هم یک پیروزی شخصی و هم یک پیروزی در برابر ایدئولوژی نازی بود. این یک خواندن جذاب است، به خصوص اگر با جسی اونز آشنا نباشید.

5. ضربان قلب مبارزه: زندگی انقلابی یوری کوچیاما اثر دایان کارول فوجینو (2005)

زمانی که مالکوم ایکس ترور شد، عموم مردم به طور گسترده ای از یوری کوچیاما آگاه شدند. او زنی بود که در کنارش بود و سرش را در حالی که از این دنیا می رفت گهواره می گرفت. دایان کارول فوجینو، فعال، استاد و نویسنده، تحقیقات و مصاحبه‌های آرشیوی را می‌بافد تا نشان دهد که کوچیاما قبل و بعد از این لحظه کیست و چگونه تجربیات اولیه او منجر به زندگی اختصاص داده شده به فعالیت و همبستگی بین جوامع سیاه‌پوست و آسیایی آمریکایی شد. از اسارت آمریکایی‌های ژاپنی گرفته تا جنبش سیاه‌پوستان در هارلم و فراتر از آن، این اولین زندگی‌نامه کوچیاما لحظات مهم و به ندرت مورد بحث در تاریخ ایالات متحده را آشکار می‌کند.

6. گاندی: سال هایی که جهان را تغییر داد، 1914-1948 توسط راماچاندرا گوها (2018)

اگرچه همه نام گاندی را شنیده‌اند و حتی ممکن است برخی از نقل قول‌های او را قاب کرده باشند، اما تعداد کمی از داستان زندگی او را می‌دانند. این بیوگرافی ما را از عزیمت او از آفریقای جنوبی تا ترور او می برد، سال های زندگی چشمگیر او که جهان را به طور چشمگیری تغییر داد. نویسنده راماچاندرا گوها یک مورخ تحسین شده است، و این نه تنها به عنوان داستان یک انقلابی بلکه به عنوان درسی در ساختارهای اجتماعی پیچیده هند عمل می کند.

7. لافایت در تا حدودی ایالات متحده اثر سارا وول (2015)

اگر همیلتون را دیده باشید، احتمالا مارکیز دو لافایت را به عنوان رفیق جوان خوش‌گذران الکساندر همیلتون به یاد دارید. در این بیوگرافی اصلی، نویسنده پرفروش سارا وول، داستان ژنرال لافایت را به همان اندازه سرگرم‌کننده می‌سازد که تصویر او در موزیکال. زندگی سریع و بین‌المللی فرانسوی و دوران او در ارتش واشنگتن در مرکز صحنه قرار می‌گیرد، که ما را قادر می‌سازد تا با گروهی از شخصیت‌های مشهور از نگاه او آشنا شویم، از جمله توماس جفرسون، ماری آنتوانت و بنجامین فرانکلین. اگر از کمی مجوز خلاقانه برایتان مهم نیست، این کتاب‌های داستانی تاریخی را امتحان کنید که نمی‌توانید آن‌ها را کنار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا