بیوگرافی و ادبیات

ایده های خواندن مجله: چگونه یک مجله خواندنی داشته باشیم

ژورنال‌های خواندنی ابزار بسیار خوبی برای پیگیری کتاب‌هایی هستند که خوانده‌اید و عادت‌های خواندن روزانه‌تان را ثبت می‌کنند. کتاب‌خوان‌ها و مبتدی‌ها به طور یکسان می‌توانند از داشتن یک مجله خواندن سود ببرند. همه چیزهایی را که برای شروع به نوشتن یک مجله خواندن از امروز نیاز دارید بیاموزید.

مجله خواندنی چیست؟

ژورنال خواندنی که به آن مجله کتاب نیز می گویند، راهی عالی برای دانش آموزان و دوستداران کتاب است تا از بینش ها، مشاهدات و درس هایی که از خواندن یاد گرفته اند یادداشت کنند. یک مجله خواندن همچنین می‌تواند به عنوان یک گزارش کتاب (شامل فهرستی از کتاب‌ها و خلاصه‌های مرتبط) باشد تا به خوانندگان کمک کند تا اهداف خواندن خود را حفظ کنند. برای شروع یک ژورنال خواندنی به هیچ چیز فانتزی نیاز ندارید. یک ژورنال ساده با خط‌دار، خالی یا نقطه‌دار به خوبی کار می‌کند. فقط مطمئن شوید که تعداد صفحات مناسبی دارید که در تمام طول سال برای شما مفید باشد.

چگونه یک مجله خواندن داشته باشیم

این ایده‌های ژورنال خواندنی را برای نگهداری مجله خواندن خود در نظر بگیرید.

1. برای حمل و نقل آسان از یک ژورنال کوچک استفاده کنید. به جای انتخاب ژورنال بزرگتر، ژورنال کوچک و جیبی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را در یک جیب یا کیف دستی برای ژورنال نویسی در حین حرکت نگهداری کنید.

2. انواع کتاب‌هایی را که خوانده‌اید دنبال کنید. نگه‌داشتن ردیاب کتاب یا گزارش خواندن برای پیگیری عادت‌های مطالعه‌تان مفید است، و نشان می‌دهد که آیا بیشتر به رازها، هیجان‌ها، داستان‌های غیرداستانی تاریخی یا رمان علاقه‌مند هستید.

3. در بالای اهداف مطالعه بمانید. نگه داشتن یک ردیاب خواندن همه چیز این است که بتوانید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید و خود را در برابر چالش خواندن پاسخگو نگه دارید. داشتن فهرستی از کتاب‌هایی که خوانده‌اید به شما کمک می‌کند بسنجید که آیا در مسیر رسیدن به اهداف سال گذشته هستید یا خیر.

4. برای نوشتن نقد کتاب یادداشت بردارید. وقتی کتاب جدیدی را به پایان می رسانید، به نوشتن یک نقد فکر کنید. خواه یک خلاصه کوتاه، رتبه بندی ستاره یا نقد طولانی باشد، یادداشت کردن یادداشت ها در حین خواندن کتاب روشی مفید برای به خاطر سپردن تأثیر آن است. این امر به ویژه برای اعضای یک باشگاه کتاب که ممکن است بعداً تحت فشار قرار گیرند تا نظر خود را درباره کتاب بیان کنند مفید است.

5. فهرستی از کتاب های مورد علاقه خود داشته باشید. خوانندگان مشتاق می توانند از نگه داشتن بخشی از مجله خواندن خود به فهرست کتاب های مورد علاقه سال خود بهره مند شوند. به این ترتیب، در پایان سال، راهی مناسب برای یافتن کتاب‌های بیشتری خواهید داشت که احتمالاً علاقه‌مند به کاوش در آنها هستید.

6. جایی برای doodle ها بگذارید. گاهی اوقات الهام بیشتر با نقاشی ها گرفته می شود تا کلمات. برای ترسیم ابله ها در دفترچه مطالعه خود فضایی بگذارید تا به شما در پردازش خواندن به روشی جدید و غیرمنتظره کمک کند.

7. مجله خود را شخصی کنید. هنگام شروع یک مجله خواندن، برخی نکات شخصی را اضافه کنید تا ژورنال خود را برای شما جالب نگه دارد. نوار Washi در رنگ ها و الگوهای بسیار متنوعی موجود است و به صفحات مجله شما آسیبی نمی رساند. تزیین قسمت جلوی دفترچه خاطرات خود با برچسب ها راهی عالی برای افزودن کمی رنگ به قفسه کتاب شما است.

چگونه یک مجله Reading Bullet را سازماندهی کنیم

ژورنال گلوله ای (BUJO) مجله ای است که به طور خاص برای مطابقت با اهداف منحصر به فرد ژورنالینگ شما فرمت بندی شده است. به این ترتیب، برای تنظیم اسپرد ژورنال گلوله خود مقداری تلاش از جانب شما نیاز است. یک صفحه خالی یا ژورنال نقطه‌دار بخرید و از نشانگرها یا خودکارها برای سازماندهی آن به دلخواه استفاده کنید. در نظر بگیرید که آن را بر اساس ماه سازماندهی کنید و برای هر کتابی که می خواهید در یک هفته خاص بخوانید، چک باکس ایجاد کنید. در پایان هر هفته بخشی ایجاد کنید تا برداشت های خود را از کتاب یادداشت کنید، نظر خود را بنویسید، یا به آن رتبه ستاره بدهید. برخلاف برنامه ریزان، BUJO ها به سال تقویمی وابسته نیستند و می توانند در هر زمانی شروع به کار کنند.

آیا می خواهید در مورد نوشتن بیشتر بدانید؟

با عضویت سالانه MasterClass نویسنده بهتری شوید. به دروس ویدیویی اختصاصی که توسط بهترین‌های جهان از جمله سلمان رشدی، نیل گیمن، والتر موزلی، مارگارت اتوود، جویس کارول اوتس، دن براون و غیره تدریس می‌شوند، دسترسی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا