آموزشی

راه های توسعه مهارت های کارمندی در محل کار

یک طرح جانشین پروری تهیه کنید

برنامه ریزی جانشین پروری زمانی است که یک کارمند با مدیر خود کار می کند تا تعیین کند شغل او در شرکت به کجا می رود. طرح‌های جانشینی اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت و همچنین گام‌های بالقوه برای دستیابی به آنها را ترسیم می‌کنند.

به عنوان مثال، یکی از کارمندان ممکن است به مدیر خود بگوید که می خواهد ظرف یک سال از دستیار بازاریابی به هماهنگ کننده بازاریابی ارتقا یابد. مدیر به همراه کارمند برای کمک به او در رسیدن به هدفش،  روی یک طرح جانشینی کار می کنند. این طرح ممکن است شامل مواردی مانند شرکت در کلاس‌ها، آموزش گرفتن یا نظارت بر روی دیگر همکاران در سایر بخش‌ها باشد.

این برای کارمندان شما مهم است زیرا به آنها کمک می کند در محل کار خود مشارکت داشته باشند و درک کنند که چگونه می توانند در شرکت شما رشد کنند. همچنین برای شما مفید است زیرا به شما کمک می‌کند تا با دادن آنچه می‌خواهند کارکنان خوب را حفظ کنید: فرصت‌هایی برای رشد و پیشرفت.

یک کتابخانه از منابع ایجاد کنید

شما می توانید یک کتابخانه منبع آنلاین ایجاد کنید که محتوای انتخاب شده در طیف وسیعی از موضوعات، از توسعه گرفته تا بهره وری را در خود جای دهد. این می تواند شامل کتاب های الکترونیکی، فیلم های آموزشی، پادکست ها و مقالات باشد. بسیار مهم است که منابعی که شامل می‌شوید به سازمان شما و فرصت‌های توسعه موجود در محل کار مرتبط باشد.

محتوا را طوری سازماندهی کنید که به راحتی توسط کارمندان قابل دسترسی و جستجو باشد. اگر محتوای جدید به طور مرتب وارد می شود – برای مثال، اگر اطلاعات خاص شرکتی دارید که اغلب تغییر می کند – ممکن است بخواهید این بخش از اینترانت خود را به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار (یا بیشتر، بسته به مقدار اطلاعات جدید تولید شده) به روز کنید.

زمان یادگیری در محل کار را در نظر بگیرید

یادگیری زمان در محل کار راه خوبی برای کمک به کارکنان برای توسعه مهارت های کار است. کارمندان می توانند از این زمان برای تحقیق در مورد فناوری های جدید و نوظهور مرتبط با رشته خود استفاده کنند. آنها همچنین می توانند اخبار صنعت را مطالعه کنند و در دوره های آموزشی آنلاین شرکت کنند

زمان مناسب برای یادگیری در حین کار، ساعات کم مصرف است، مانند صبح زود یا اواخر روز. این کمک می کند تا وقفه های ناشی از سوالات مشتریان یا همکاران به حداقل برسد. همچنین به کارمندان این امکان را می دهد که در ساعات شلوغ روز به طور کامل روی کار خود تمرکز کنند.

هنگامی که افراد در حین کار در حال یادگیری هستند، داشتن ابزاری برای قابل مشاهده کردن یادگیری و پیشرفت مهم است. برگزاری جلسات بازخورد منظم یا بررسی همتایان پیرامون موضوعات آموخته شده به کارمند دید 360 درجه ای از کار و آموخته های خود می دهد و راهی عالی برای جشن گرفتن موفقیت ارائه می دهد. افزودن راهی برای تجسم پیشرفت آن را حتی بهتر می کند!

ارائه بسته های آموزشی یا آموزشی پیش پرداخت برای آموزش عالی

شرکت هایی که می خواهند کارکنان خود را حفظ کنند و آنها را با انگیزه نگه دارند باید بر روی سرمایه گذاری در توسعه تلاش کنند و رویآن برنامه ریزی داشته باشند. این یک راه عالی برای پیدا کردن استعداد های واقعی  در کار است. علاوه بر این، در صورتی که به دنبال آموزش افراد و کارکنان برتر و با انگیزه هستید، این کار می تواند بهترین سرمایه گذاری باشد زیرا به شما کمک می کند بهترین استعدادها را در شرکت خود نگه دارید.

باز هم، گره زدن پروژه ها یا تکالیف کاری به موضوعات مورد مطالعه، تضمین می کند که بازگشت سرمایه کوتاه است. این یک وضعیت برد-برد است؛ کارمندی که این موضوع را مطالعه می کند می تواند آموخته ها را در کار خود اعمال کند و تیم و کارفرما اطلاعات به روز در مورد موضوع و نوآوری های بالقوه جدید را دریافت کنند!

مهارت هایی که به رشد شما در محیط کار کمک می کند:

مهارت برقرار ی ارتباط

سخنرانی های عمومی

مهارت در کار تیمی

مدیریت زمان

رهبری

انعطاف پذیری

مهارت های شخصی

خلاصه

همانطور که می بینیم، راه های متعددی برای پرورش مهارت ها و استعدادهای فرد در کار وجود دارد. این باید به نفع هر شرکتی باشد که مطمئن شود ارزش بازار افرادش معتبر می ماند یا افزایش می یابد – زیرا این یک راه عالی برای حفظ و جذب استعدادها است.

هر روشی که انتخاب می کنید یا ترکیبی از روش ها، مهم ترین چیز این است که مطمئن شوید شما و کارمند راهی برای پیاده سازی آموخته ها در کار خود برنامه ریزی کرده اید. آنها را به چالش بکشید و به آنها فرصت هایی برای اختراع چیز جدیدی ارائه دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا