آموزشی

آنچه باید در مورد اولین ویزیت قبل از تولد نوزاد بدانید

اولین ویزیت قبل از تولد باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در حدود 8 هفته پس از بارداری انجام شود. در طول این قرار مهم، یک معاینه فیزیکی خواهید داشت، به سؤالات مربوط به سابقه پزشکی خود پاسخ می دهید و چندین آزمایش و غربالگری را برای ارزیابی سلامت خود و کودکتان انجام می دهید. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که ارائه دهنده چندین موضوع مهم بارداری را پوشش دهد، از جمله اینکه چه چیزی بخورید، علائمی که باید مراقب آن ها باشید و بایدها و نبایدهای جدید زندگی روزانه شما. از پرسیدن هر چیزی که در ذهنتان است نترسید. درمان تپش قلب در خواب

چه زمانی باید اولین ویزیت دوران بارداری را برنامه ریزی کنم؟

بلافاصله پس از دریافت تست بارداری خانگی مثبت، یک قرار ملاقات با متخصص زنان و زایمان، پزشک خانواده یا ماما رزرو کنید. بسته به نوع عمل شما، ارائه دهندگان خدمات پیشرفته مانند پرستاران و دستیاران پزشک نیز ممکن است اولین ویزیت قبل از زایمان شما را انجام دهند.

اگر هنوز یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را برای مراقبت از شما در دوران بارداری انتخاب نکرده اید، هنوز هم مهم است که اکنون به کسی مراجعه کنید تا مراقبت های دوران بارداری خود را شروع کند. همیشه می‌توانید بعداً به ارائه‌دهنده دیگری بروید. بهترین کلینیک کاشت مو تهران

اولین قرار OB من چه زمانی خواهد بود؟

بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اولین ویزیت شما را برای زمانی که حدوداً هفته هشتم بارداری هستید برنامه ریزی می کنند. برخی شما را زودتر می بینند، به خصوص اگر یک وضعیت سلامتی دارید، در گذشته مشکلاتی در بارداری داشته اید یا علائم جدید یا شدیدی مانند خونریزی واژینال یا درد شکم دارید.

اگر دارویی مصرف می کنید یا فکر می کنید ممکن است در معرض مواد خطرناکی قرار گرفته باشید، در اسرع وقت با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

در اولین ویزیت قبل از تولد چه سوالاتی باید بپرسم؟

همانطور که ارائه دهنده شما در اولین ویزیت قبل از زایمان شما از شما سوالاتی می پرسد، بهتر است فهرستی از سوالات را برای ارائه دهنده خود آماده کنید. هر چیزی بپرسید – خجالتی نباشید. باز هم، سعی کنید در هفته های قبل از قرار ملاقات، یک لیست در حال اجرا داشته باشید، بنابراین هیچ چیز مهمی از ذهن شما خارج نمی شود.

اگر ارائه دهنده شما ابتدا موضوع را مطرح نکرد، در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

افزایش وزن چقدر برای من مفید است؟ اولین ویزیت قبل از تولد یک فرصت عالی برای آگاهی از چگونگی تغییر بدن شما است. همچنین زمان خوبی است که در مورد تغذیه بپرسید، از جمله اینکه کدام غذاها را در رژیم غذایی خود در اولویت قرار دهید.

از چه غذاهایی باید اجتناب کنم؟ ماهی‌های خام و پنیرهای غیرپاستوریزه برای افراد باردار از مدت‌ها پیش ممنوعیت‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند، اما از ارائه‌دهنده خود فهرست کاملی از مواردی را که باید نادیده بگیرید بخواهید، زیرا عقل پذیرفته شده در طول سال‌ها تغییر کرده است. در مورد کافئین و الکل نیز پرس و جو کنید. قهوه معمولاً در دوزهای محدود مناسب است، اما هیچ مقدار الکل در هنگام بچه دار شدن بی خطر تلقی نمی شود.

آیا مکمل های دوران بارداری انتخاب خوبی برای من هستند؟ پزشک شما احتمالاً ویتامین دوران بارداری حاوی اسید فولیک و آهن را توصیه می کند که هر دو در دوران بارداری بیشتر مورد نیاز هستند.

آیا می توانم ورزش کنم؟ رابطه جنسی چطور؟ به استثنای برخی موارد، هر دو معمولاً در هنگام بارداری مشکلی ندارند. با این حال، بحث در مورد آنها مهم است، زیرا شرایط خاص ممکن است مسائل را پیچیده کند.

آیا باید به کار ادامه دهم؟ اگر از نظر جسمی یا عاطفی شغلی دارید، ممکن است بخواهید بپرسید که چگونه می توانید اثرات آن را بر بدن و ذهن خود کاهش دهید.

سفر خوبه؟ در حالی که هواپیماها، قطارها و اتومبیل ها معمولاً در دوران بارداری ایمن هستند، افرادی که دارای عوارض خاص هستند ممکن است نیاز به محدود کردن یا اجتناب از سفر داشته باشند.

مصرف کدام داروها مناسب است؟ در مورد نسخه های فعلی، محصولات گیاهی، دمنوش ها، مکمل ها و داروهای بدون نسخه ای که ممکن است استفاده کنید، مانند مسکن ها و داروهای سرماخوردگی، سؤال کنید. به عنوان مثال، داروهای التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن توصیه نمی شوند.

در مواقع اضطراری چه باید بکنم؟ ببینید اگر علائم جدید، غیرمعمول، شدید یا طولانی مدت را تجربه کردید، با چه کسی تماس بگیرید و به کجا مراجعه کنید.

آیا شرکت در کلاس های دوران بارداری را توصیه می کنید؟ چه آنها در بیمارستان باشند، چه در دانشگاه، چه آنلاین یا در جای دیگری، کلاس های دوران بارداری می تواند تجربیات ارزشمندی برای والدین آینده باشد. اگرچه کلاس‌های زایمان Lamaze احتمالاً شناخته‌شده‌ترین کلاس‌ها هستند، می‌توانید دوره‌هایی را در همه چیز از مدیریت استرس گرفته تا تغذیه خوب و حتی شیردهی پیدا کنید.

آخرین اما نه کم اهمیت، در مورد بازدید بعدی خود بپرسید و قبل از ترک مطب، قرار ملاقات را تعیین کنید. تا هفته بیست و هشتم بارداری خود، احتمالاً هر چهار هفته یا بیشتر، فردی را خواهید دید. همچنین ممکن است بخواهید بپرسید که آیا بازدیدهای بعدی حضوری خواهد بود یا مجازی. برخی از روش‌ها ویزیت‌های مجازی را برای بیماران کم‌خطر، کسانی که پزشکشان نزدیک نیستند، یا حتی بیماران با خطر بالاتری که نیاز به ارزیابی بیشتر دارند، ارائه می‌دهند.

آیا کاری وجود دارد که بتوانم برای اولین قرار ملاقات بارداری آماده شوم؟

برای اطمینان از اینکه بازدید شما تا حد امکان راحت انجام می شود، مراحل زیر را انجام دهید.

سابقه پزشکی خود را مرور کنید. وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید تا بهتر بتوانید به سوالات پاسخ دهید. این شامل اطلاعاتی در مورد شما می شود:

  • سلامت جسمی و روانی کلی
  • بیماری ها، شرایط فعلی و گذشته و سایر مسائل بهداشتی
  • داروهای فعلی، از جمله نسخه ها، مکمل ها، ویتامین ها و مکمل های گیاهی و چای
  • سابقه باروری و بارداری
  • سابقه پزشکی خانوادگی
  • سابقه پزشکی شریک زندگی

در صورت امکان، اسنادی مانند سوابق ایمن سازی یا فهرستی از داروهای خود را همراه داشته باشید. حتی ممکن است بخواهید یک کیف حاوی خود داروها را حمل کنید.

به موقع یا کمی زودتر به آنجا بروید. این کار برای پر کردن فرم ها و بررسی وضعیت بیمه مفید است. اطلاعات بیمه و پول نقد یا کارت اعتباری خود را برای هرگونه پرداخت به همراه داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا