زبان خارجی

آموزش یادگیری زبان ژاپنی

گفتار شخصیتی که همجنس و شخصیت شماست را مطالعه کنید

برای بهینه‌سازی تجربه یادگیری، مطالعه شخصیت‌هایی که از نظر جنسیت، جنسیت، شخصیت و علایق به شما نزدیک هستند مفید است. به این ترتیب، می توانید مستقیماً زبان آنها را در گفتار خود بگنجانید. این باعث می شود که حفظ شما موثرتر باشد.

اگر شخصیت‌های انیمه‌ای را مطالعه می‌کنید که بسیار دور از واقعیت شما هستند، این خطر وجود دارد که نتوانید آنچه را که یاد می‌گیرید در موقعیت‌های روزمره اعمال کنید.

حتماً قبل از استفاده از واژگان جدید از معنای آن مطمئن شوید

قبل از اینکه واژگان انیمه را در گفتگوی روزانه خود بگنجانید، حتماً معنی آن را بدانید. از آنجایی که بسیاری از انیمه ها از ژاپنی غیرمعمول استفاده می کنند، باید مراقب مطالبی که یاد می گیرید باشید.

هنگامی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، بدانید که فرهنگ، آداب و رسوم و سنت می تواند به اندازه خود زبان مهم باشد. بنابراین، دانستن اینکه از کدام نوع گفتار برای روان شدن زبانتان استفاده می کنید، بسیار مهم و ضروری است.

نحوه یادگیری زبان ژاپنی از انیمیشن

اکنون که می‌دانید تماشای انیمه ژاپنی تجربه‌ای ارزشمند خواهد بود و چرا چنین است، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می‌توانید این کار را به نفع خود در فرآیند یادگیری انجام دهید.

چند حقیقت جالب در مورد زبان ژاپنی:

  • این زبان تا حدی سریع است.
  • برای اشاره به ضمیر «من» از کلمات زیادی استفاده می‌شود.
  • زبان ژاپنی از 4 سیستم نوشتاری استفاده می ‌کند.
  • محدود به کشور ژاپن نیست.
  • افعال در پایان جملات می‌آیند.
  • نیازی به صرف فعل نیست.
  • هیچ حرف تعریفی وجود ندارد.
  • زبان ژاپنی را می‌توان به دو صورت نوشت.

1. بر اساس ژانر یا تنظیمات از هم جدا کنید تا ببینید چه واژگانی را خواهید آموخت

وقتی ژاپنی را با انیمه یاد می گیرید، متوجه می شوید که شخصیت ها در جهان خودشان عمل می کنند. خیلی ها عمدتاً از زبان معمولی و حتی کلمات ساختگی استفاده می کنند! مهم است که بدانید دقیقاً چه چیزی را تماشا خواهید کرد تا نوع واژگانی را که می‌آید بدانید.

2. مانگا را بخوانید

مانگای مجموعه تلویزیونی انیمه ژاپنی مورد علاقه خود را بخوانید و کلمات و عبارات مورد استفاده در مکالمات روزمره را یاد بگیرید. این به شما امکان می دهد با تماشای درام های معتبر ژاپنی خود را در فرهنگ ژاپن غرق کنید.

شما مهارت های خواندن خود را بهبود می بخشید و پیوندهایی بین موضوعات ایجاد می کنید.

4. هنگام یادگیری زبان ژاپنی یادداشت برداری کنید

بهترین انیمه برای یادگیری ژاپنی انیمه ای است که شما را قادر می سازد تا واژگان جدیدی را فقط با گوش دادن به آن بپذیرید.

به منظور به حداکثر رساندن مهارت های ژاپنی خود در هنگام انجام این کار، هر کلمه یا عبارت ژاپنی جدیدی را که می آید و تداعی هایی ایجاد می کند که برای شما منطقی است، یادداشت کنید.

این به شما کمک می کند تا کلمات، عبارات و عبارات را به خاطر بسپارید. از این گذشته، نوشتن به فعال شدن بخشی از مغز که به حافظه متصل است کمک می کند.

5. سایه زدن: تمرین مهارت های شنیداری و گفتاری

تماشای انیمه یک راه بسیار آسان و لذت بخش برای تقویت مهارت شنیداری زبان دوم شما می شود. در این صورت بدون نیاز به گفتگو با شخص دیگری و فقط با تماشای انیمه ی مورد علاقه تان زبان خود را تقویت می نمایید.

مراحل ساده ی تقویت زبان با دیدن انیمه:

شما به شخصیت انیمه انتخابی خود گوش می دهید

بلافاصله آنچه را که شنیدید تکرار می کنید.

بشنوید و تکرار کنید تا تثبیت شود.

صدای خود را ذخیره کنید و به آن گوش دهید، اشتباهاتتان را پیدا کنید و مجدداً روی آنها کار کنید تا برطرف شوند.

به این ترتیب، قبل از اینکه وارد دنیای واقعی شوید و این مهارت ها را از طریق گفتگو به کار ببرید، فضایی راحت برای تمرین گوش دادن و صحبت کردن خواهید داشت.

6. به سبک گفتار شخصیت ها نگاه کنید

شما باید درک کنید که آیا کلمات ژاپنی استفاده شده توسط شخصیت های انیمه درست است یا خیر.

وقتی ژاپنی را با انیمه یاد می گیرید، با طیف وسیعی از فرم های زبان غیررسمی مواجه می شوید. قبل از جذب و استفاده از آنها در سناریوهای عملی، اطمینان از صحیح بودن کلماتی که یاد می گیرید ضروری است.

با مشاهده شخصیت‌های مورد علاقه‌تان، می‌توانید سبک گفتار آنها را ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا تمام کلمات ژاپنی که استفاده می‌کنند ژاپنی واقعی هستند و می‌توانید در زندگی واقعی از آنها استفاده کنید یا زبانی که خیلی غیررسمی یا، کاملاً رک و پوست کنده، جبری است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا