آموزشی

نکات فنی برتر برای تغییر بهره وری و رفاه شما

پارسال همین موقع، «خستگی زوم» یک عبارت کمتر شناخته شده بود. یک سال به جلو می رود و به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. تغییر سریع به سمت کار و یادگیری از راه دور باعث شده است که ما بیش از هر زمان دیگری به فناوری متکی شویم، به طوری که بسیاری از مردم بیش از نیمی از روز را صرف دستگاه های متصل می کنند. تحقیقات نشان داده است که یک سوم از مردم، قطع برق بعد از کار را مهم ترین چالش کار از راه دور می دانند.

با این حال، طلوع 2021 فرصت بزرگی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا نه تنها به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم در میان عدم قطعیت تصمیم‌های مثبت بی‌نتیجه‌ای تعیین کنیم، بلکه چگونه عادات روزانه‌مان را بررسی کرده و تغییر دهیم. اگر قرار است برای مدت زمان قابل توجهی جلوی نمایشگرها باشیم، بسیار مهم است که از این زمان به خوبی و با عمد استفاده کنیم.

این امکان وجود دارد که فناوری، سلامت و تندرستی را برای بهتر شدن تغییر دهد، اگر ما در استفاده از آن عمدی داشته باشیم. تلاقی انقلاب‌های فناوری و شناختی به ما فرصتی منحصربه‌فرد می‌دهد تا اطلاعات مربوط به سلامت، بهره‌وری، رفاه و شادی کلی خود را ردیابی کنیم و سپس از آن داده‌ها برای رسیدن به پتانسیل کامل خود استفاده کنیم. این بخشی از چرخه یادگیری مستمر و خودسازی است که بسیاری از افراد برای ارتقاء مهارت یا مهارت مجدد برای پیشبرد حرفه خود از آن استفاده می کنند.

به عنوان یک رهبر کسب و کار، پرورش سلامت دیجیتال در شرکت شما یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید در سال جاری انجام دهید. همانطور که کتاب الکترونیکی جدید Digital Wellness ما توضیح می‌دهد، فرهنگ دیجیتال مثبت می‌تواند بهره‌وری و نرخ مشارکت را افزایش دهد، حفظ و استخدام را بهبود بخشد، وفاداری کارکنان و مشتریان را عمیق‌تر کند، و رفاه کارکنان را به طور کلی افزایش دهد.

همانطور که گفته شد، سلامت دیجیتال به معنای فاصله گرفتن از فناوری نیست (با توجه به نیازهای دنیای فعلی ما، حتی برای بسیاری گزینه ای نیست). در عوض، به این معنی است که در چه زمانی، کجا، چرا، و چگونه از فناوری استفاده می کنیم – و برای چه هدفی. در عوض، هدف ما باید استفاده از فناوری برای بهترین و عالی ترین اهداف آن باشد، یعنی تقویت موفقیت و خوشبختی بلندمدت ما. و منابع زیادی برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد.

فناوری برای اینکه ما را عمدی کند – از صبح تا شب

در زیر تعدادی از برنامه‌ها و ابزارهای برتر را تنظیم کرده‌ام که به من کمک کرده‌اند تا کارآمدترین شخصیت خود باشم، از اول صبح تا آخر شب. اگرچه ممکن است این موارد برای همه مناسب نباشد، اما می‌توانند به افزایش رفاه و بهره‌وری هم برای افراد و هم برای تیم‌ها کمک کنند:

Zinnia: برنامه Zinnia برای ایجاد برنامه های سفارشی مناسب با سبک زندگی و شخصیت شما عالی است. من در واقع از Zinnia برای ایجاد برنامه‌هایی استفاده می‌کنم که می‌توانم از «جعبه زمانی» استفاده کنم، رویکردی که نیر ایال در کتاب درخشانش Indistracable ابداع کرده است، جایی که شما در واقع هر دقیقه از روز را در بسته بندی می‌گذارید تا مطمئن شوید که واقعاً برای چیزهای مهم وقت می‌گذارید. اکثر. در گذشته، من فقط زمان را در تقویم خود برای جلسات مسدود می‌کردم و سپس سعی می‌کردم همه چیز را در «وقت آزاد» خود قرار دهم. جای تعجب نیست که مراقبت از خود و اهداف شخصی به انتهای زندگی من سقوط کند. درعوض، نیر افراد را تشویق می‌کند تا هر دقیقه از روز برنامه‌ریزی کنند یا «به‌خوبی» برنامه‌ریزی کنند تا تحت تأثیر حواس‌پرتی یا ظلم فوریت قرار نگیرید.

Momentum Dash – Momentum Dash یک برنامه افزودنی گوگل کروم با یک هدف ساده است: اینکه از شما بخواهد هنگام شروع روز، قصد خود را تنظیم کنید. این ابزار ساده و زیبا یک لایه تقریباً نامرئی را برای روزهای کاری فراهم می کند، اما شما را بر آنچه که مهمتر است متمرکز می کند. من دوست دارم روز کاری خود را با مکث و فکر کردن در مورد قصدم قبل از اینکه به لیست کارهایم بپردازم شروع کنم.

نوت بوک Thinkers – این نوت بوک معمولی همچنین دارای صفحاتی است که می توان آنها را به صورت خودکار اسکن و ردیابی کرد. در حالی که من از نوشتن با دست لذت می برم، همیشه در خطر گم شدن و پرت شدن حواس با کاغذ زیاد هستم، بنابراین این دفترچه به من کمک می کند تا در این مورد دقت کنم.

برنامه جنگل – هر چه کاربر بیشتر روی یک کار در دست تمرکز کند، یک نهال کوچک از طریق این برنامه به جنگل تبدیل می شود. یک کلمه احتیاط – این ممکن است در مرز حواس پرتی اشتباه کند، بنابراین این واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد. همانطور که در اولین وبلاگ من توضیح داده شد، یک مطالعه اخیر نشان داد که صرف وجود یک دستگاه ظرفیت شناختی را کاهش می دهد، بنابراین من همیشه توصیه می کنم تلفن خود را کنار بگذارید در حالی که برای به حداکثر رساندن بهره وری کار می کنید.

Habitify – این به ردیابی اهداف – چه کاری و چه شخصی – با چک باکس های بازی سازی سرگرم کننده کمک می کند تا آنها را در ذهن خود نگه دارید.

Fitbit – مطمئناً همه نام Fitbit را شنیده‌اند، اما چیزی که من دوست دارم این است که می‌توانید به چالش تناسب اندام خانوادگی در نسخه برتر دسترسی داشته باشید تا با خانواده، دوستان یا همکاران رقابت کنید. شخصاً، این جنبه اجتماعی افزوده واقعاً به من کمک کرد تا به اهداف تناسب اندام پایبند باشم.

OuraRing – با حرکت تا عصر می توانید این حلقه را برای مطالعه و بهبود خواب در طول زمان بپوشید.

ByLoftie – این ساعت زنگ دار به گونه ای طراحی شده است که شما را سرحال تر کند. وقتی به رختخواب می‌روید صداهای آرام‌بخشی منتشر می‌کند و وقتی از خواب بیدار می‌شوید به جای زنگ هشدار از نور استفاده می‌کند. در پس‌زمینه محو می‌شود، به این معنی که تلفن شما را می‌توان در آشپزخانه در هنگام خواب رها کرد.

از تکنولوژی نترسید

آیا فناوری می تواند حواس را پرت کند؟ کاملا. اما از ارزش آن در حمایت از پیشرفت شخصی خود نترسید. در عوض، از ابزارهای فناوری با هدف استفاده کنید—یک یا شاید دو ابزار را انتخاب کنید که تلاش‌های آفلاین شما را برای دستیابی به پتانسیل‌هایتان تقویت می‌کند. در پایان روز، به یاد داشته باشید: فناوری همیشه باید در خدمت شما باشد، نه برعکس. بنابراین فقط از آنچه نیاز دارید استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا