آموزشی

نحوه استفاده از نتفلیکس برای یادگیری یک زبان خارجی

نتفلیکس معمولا به عنوان یک ابزار سرگرمی در نظر گرفته می شود، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که با تماشای یک برنامه تلویزیونی نتفلیکس می توانید زبان جدیدی یاد بگیرید؟ ماه های سال به انگلیسی

درست است! در واقع، تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی می تواند محیطی را شبیه سازی کند که در آن می توانید مهارت های زبانی خود را تمرین کنید. آیا خوب نیست اگر بتوانید به اسپانیا و برزیل بروید و با بومیان صحبت کنید؟ خب، نمایش La casa de Papel می تواند شما را به مادرید ببرد تا اسپانیایی خود را تمرین کنید، در حالی که نمایش نتفلیکس 3% شما را به نسخه آینده نگر از برزیل می برد تا پرتغالی خود را بهبود ببخشید.

مهم نیست چه نمایشی را انتخاب می کنید؛ شما می توانید خود را به هر زبانی در نتفلیکس غوطه ور کنید. برای یادگیری یک زبان خارجی فقط باید حساب نتفلیکس خود را راه اندازی کنید و در این مقاله به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را انجام دهید. نوشتن نامه اداری انگلیسی

یک پروفایل نتفلیکس به زبان خارجی ایجاد کنید

برای استفاده حداکثری از نتفلیکس، باید نمایه‌ای ایجاد کنیم که به ویژه حاوی نمایش‌های موجود به زبانی باشد که در حال یادگیری آن هستیم. با این حال، ما همچنان می خواهیم کاتالوگ بزرگ Netflix را به زبان مادری خود در دسترس داشته باشیم، بنابراین یک نمایه جدید مفید خواهد بود.

برای ایجاد یک نمایه جدید، کافی است به «پروفایل ها» بروید و روی دکمه پلاس در سمت راست که می گوید «افزودن نمایه» کلیک کنید.

اکنون که نمایه جدید خود را ایجاد کردید، زمان آن رسیده است که آن را به زبان هدف خود صحبت کنید! فقط باید به “Manage Profile” بروید و روی مداد روی نمایه جدید کلیک کنید.

در بالا، نمونه ای از پروفایلی دارید که من برای یادگیری اسپانیایی ایجاد کردم. وقتی با استفاده از این نمایه در نتفلیکس حرکت می کنم، همه چیز به زبان اسپانیایی خواهد بود! این یک ترفند خوب برای یادگیری کلمات جدید در یک زبان خارجی است. موی بین!

سفارشی کردن زیرنویس

بهتر است یک زبان جدید را بدون حواس پرتی یاد بگیرید. متأسفانه، طراحی برخی از زیرنویس ها ممکن است به شما در یادگیری یک زبان جدید کمک نکند. بیایید زیرنویس ها را دوستانه تر کنیم!

برای سفارشی کردن زیرنویس، مراحل زیر را دنبال کنید:

عکس نمایه خود را در گوشه سمت راست بالا پیدا کنید. روی آن کلیک کنید و سپس به «حساب» بروید (اگر حساب شما قبلاً به زبان اسپانیایی است، می‌گوید «Cuenta»)

صفحه حساب را تا قسمت «نمایه و کنترل‌های والدین» به پایین اسکرول کنید (در صفحه من اکنون می‌گوید «Perfiles y Controles Parentales»)

روی نمایه خود کلیک کنید و گزینه “Subtitle look” (Aspecto de los subtítulos) را پیدا کنید. در نهایت، روی “تغییر” (“Cambiar”) کلیک کنید.

چیزی شبیه به این را خواهید دید.

در اینجا می توانید زیرنویس ها را به دلخواه شخصی سازی کنید. در مورد من، زمانی که رنگ‌ها در فیلم‌ها با کلمات سفید نمایش داده شده تداخل نداشته باشند، دوست دارم، بنابراین برای حل این مشکل، پس‌زمینه مشکی را انتخاب می‌کنم.

Netflix Originals را به چند زبان امتحان کنید

یکی از برنامه های نتفلیکس برای تسلط جهانی، تولید محتوای اصلی به چند زبان بود. این خبر خوبی برای زبان آموزان است زیرا اکثر برنامه های محبوب به زبان های مختلف برای یادگیری در دسترس هستند.

چند نمونه عبارتند از La Casa de Papel (اسپانیایی)، Marseille (فرانسوی) و Blood on Rome (ایتالیایی). اکثر آنها نیز به زبان های مختلف دوبله شده اند. به عنوان مثال، من قبل از تماشای نسخه اصلی به زبان اسپانیایی، La Casa de Papel یا “Money Heist” را به زبان انگلیسی تماشا کردم.

نتفلیکس نمایش های بی شماری دارد، بنابراین اگر می خواهید بهترین نمایش های نتفلیکس را برای یادگیری زبان پیدا کنید، این مقاله ای که من نوشتم را بررسی کنید. در آنجا می توانید رتبه بندی فیلم ها و نمایش های موجود در نتفلیکس را بر اساس دشواری واژگان بیابید.

یافتن نمایش ها و فیلم ها با صدا در زبان مقصد

برای پیدا کردن نمایش به هر زبانی که می خواهید، کافی است پس از ورود به نمایه خود به netflix.com/browse/audio بروید.

در مورد من، اسپانیایی و انگلیسی فقط نشان داده می شوند. بسته به منطقه شما، ممکن است زبان های بیشتری در دسترس داشته باشید.

برنامه های افزودنی کروم که به شما کمک می کند زبان جدیدی را در نتفلیکس بیاموزید

حتی می توانید با استفاده از برخی افزونه های کروم، یادگیری زبان خود را در Netflix سرگرم کننده تر کنید. اینها 2 افزونه خوب کروم هستند. به خاطر داشته باشید که آنها فقط در رایانه در دسترس هستند:

آموزش زبان با نتفلیکس: این افزونه زیرنویس‌هایی را به ۲ زبان در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد صدا و متن اصلی را با ترجمه به زبان خود مقایسه کنید. علاوه بر آن، برنامه افزودنی مهم ترین کلمات را برای یادگیری به شما پیشنهاد می کند.

Lingvo: این برنامه افزودنی به شما کمک می کند فیلمی را با صدا و زیرنویس به زبانی که قصد یادگیری آن را دارید تماشا کنید. برای انجام این کار، باید lingvo.tv را در مرورگر گوشی خود باز کنید تا زیرنویس فیلم را دریافت کند. وقتی همه چیز تنظیم شد، می‌توانید روی کلمات کلیک کنید تا بدون وقفه در فیلم، آنها را ترجمه کنید.

یک چیز دیگر

فهرستی از کدهای دسته بندی وجود دارد که ممکن است تعداد عناوین موجود در برخی از زبان ها را افزایش دهد.

شما می توانید لیستی از کدها را در اینجا پیدا کنید. همه فیلم‌ها یا نمایش‌های موجود در فهرست ممکن است برای شما مناسب نباشند، بنابراین ابتدا توضیحات آنها را بررسی کنید.

برخی از محتوای موجود در لیست ها به زبان های اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، هلندی، چینی، ژاپنی، کره ای و روسی هستند. با این حال، در دسترس بودن ممکن است در منطقه شما متفاوت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا