متفرقه

چگونه مهارت جدید به دست بیاوریم

1. با یک مربی کار کنید و یک مربی باشید

یافتن و کار با یک مربی راهی ارزشمند برای کسب مهارت ها و دانش جدید است.

اگر از محل کار خود لذت می برید و می خواهید در سازمان ادامه دهید، پیدا کردن یک مربی شرکت بسیار سودمند خواهد بود.

یک مربی خوب به شما کمک می‌کند تا در چالش‌های مختلفی که با آن روبرو هستید پیمایش کنید و در مراحل بعدی شما را راهنمایی کند.

از بسیاری جهات، یک مربی مانند داشتن یک معلم یا والدین در نیروی کار است. آنها به شما بازخورد و راهنمایی واقعی برای پیشبرد حرفه خود می دهند و شما را تشویق به کسب تجربیات جدید می کنند.

پیشنهاد مربی بودن به همکاران جوان تر نیز مفید است. پیدا کردن یک شاگرد امیدوارکننده می‌تواند شما را در معرض مهارت‌ها و تکنیک‌های جدیدی در رشته خود قرار دهد (چون ممکن است اخیراً بیشتر از شما آموزش دیده باشند) و به شما کمک کند مهارت‌های خود را در حین تدریس تمرین کنید.

2. کتاب ها یا وبلاگ های متنوعی را بخوانید یا گوش دهید

می‌توانید درباره منطقه‌ای که در آن کار می‌کنید، شرکتی که در آن کار می‌کنید و رقبای آن‌ها بیشتر بخوانید. بررسی کنید که متخصصان رشته شما چه کسانی هستند و کتاب های آنها را بخوانید.

با آگاه ماندن، می توانید راه حل هایی برای چالش هایی که ممکن است شرکتتان با آن مواجه شود ارائه دهید.

اگر به دنبال تغییر شغل یا کسب تجربه خارج از تخصص فعلی خود هستید، اینترنت پر از دانش و متخصصانی است که مایل به اشتراک گذاری دانش خود هستند.

کتاب ها همچنان منبع اطلاعاتی ارزشمندی هستند. بسیاری از آنها را می توان در یک دستگاه ترجیحی دانلود کرد تا در هر کجا که هستید بخوانید. همچنین می توانید به کتاب های تخصصی در حوزه مورد علاقه خود گوش دهید. کتاب های صوتی بسیار محبوب هستند زیرا می توانید در حین رفت و آمد یا انجام کارهای دیگر به آنها گوش دهید.

3. شبکه

روش های سنتی شبکه مانند رویدادهای صنعتی یا پیوستن به یک انجمن حرفه ای به طور کلی برای ملاقات با افراد جدید و ایجاد ارتباطات مفید هستند.

با این حال، اگر می خواهید در مورد مشاغل و بخش های مختلف سازمان خود اطلاعاتی کسب کنید، شبکه سازی داخلی با همکاران می تواند به شما کمک کند.

همکاران خود را در تیم ها، دفاتر و بخش های دیگر بشناسید و در مورد مهارت ها و مشاغلی که انجام می دهند بیشتر بدانید.

از آنها در مورد مهارت ها و دانشی که استفاده می کنند بپرسید و ببینید که آیا می توانید در پروژه های آنها کمک کنید تا مجموعه مهارت و تخصص خود را افزایش دهید.

هر فرد جدیدی که ملاقات می‌کنید یا می‌شناسید می‌تواند چیزی به شما بیاموزد – آنها می‌توانند ایده‌های نوآورانه جدیدی را برای کار شما الهام بخشند، راه کارآمدتری برای تکمیل یک کار به شما بیاموزند، انگیزه‌تان را دوباره تقویت کنید، و حتی می‌توانید از اشتباهات آنها درس بگیرید.

4. داوطلب شوید یا برای کارآموزی درخواست دهید

برای انواع خاصی از توسعه مهارت، کار داوطلبانه راهی ایده آل برای کسب تجربه و دانش است. این بسیار کاربردی است، که یادگیری را بسیار آسان‌تر می‌کند، و همچنین به جامعه خود کمک می‌کنید.

اگر به دنبال توسعه مهارت ها و دانش در یک شغل یا صنعت خاص هستید، کارآموزی یکی از بهترین راه ها برای کسب تجربه است.

همچنین بینش ارزشمندی در مورد صنعت به دست خواهید آورد و با افرادی که قبلاً خارج از شبکه اجتماعی خود بودند ارتباط برقرار خواهید کرد و به شما در ایجاد ارتباط کمک می کند.

هم کار داوطلبانه و هم کارآموزی به شما این امکان را می دهد که از منطقه راحتی خود خارج شوید و به شما امکان می دهد با افراد جدید ملاقات کنید و مهارت ها و بینش های جدیدی به دست آورید.

5. دانش خود را به اشتراک بگذارید

وقتی به دیگران آموزش می دهید بهتر یاد می گیرید. می توانید یک جلسه آموزشی در محل کار خود اجرا کنید، یک وبلاگ راه اندازی کنید، کار آزاد انجام دهید یا یک گروه بحث ایجاد کنید.

نوشتن برای یک وبلاگ به شما این امکان را می دهد که دانش موجود خود را بسازید و به شما امکان می دهد هر دانش جدیدی را که یاد می گیرید به اشتراک بگذارید.

اگر اخیراً در مورد موضوع جدیدی یاد گرفته‌اید، رهبری یک گروه بحث، مکالمات را باز می‌کند و بینش‌هایی از دیگران در همان زمینه به شما می‌دهد.

هنگامی که به مهارت های خود اطمینان بیشتری پیدا کردید، می توانید از آنها در بازار آزاد استفاده کنید و تجربه بیشتری برای کمک به حرفه خود به دست آورید.

نکاتی برای موفقیت در هنگام یادگیری یک مهارت جدید

  • مدیریت زمان خود را بهبود بخشید شما باید زمانی را که صرف یادگیری یک مهارت جدید یا کسب دانش جدید می کنید کارآمد کنید. از برنامه‌های برنامه‌ریزی استفاده کنید یا یک لیست کوچک روزانه یا هفتگی با چند هدف قابل دستیابی تهیه کنید. یاد بگیرید که چگونه کارها را اولویت بندی کنید و از ضرب الاجل های خود مراقبت کنید، اما در مورد اینکه چقدر می توانید انجام دهید واقع بین باشید و مطمئن شوید که برای زندگی شخصی خود زمان اختصاص دهید.
  • مهارت های نرم خود را بهبود بخشید. برقراری ارتباط موثر با دیگران و با شخصیت بودن راهی آسان برای شناخت افراد دیگر و کسب مهارت و دانش از طریق تعاملات شماست.
  • مهارت های عمومی IT خود را تقویت کنید. جدای از کسب مهارت ها و دانش جدید، باید مهارت های دیجیتالی خوبی داشته باشید و از فناوری های دیجیتال جدید و نوظهور در محل کار آگاه باشید که می تواند به شما کمک کند بهتر کار کنید و از شغل خود برای آینده محافظت کنید.
  • شکاف مهارت ها و دانش خود را شناسایی کنید. چه به دنبال کسب مهارت خاصی برای حرفه خود باشید و چه به دنبال یادگیری چیزی غیر مرتبط باشید، باید مهارت ها و دانشی را که می خواهید به دست آورید شناسایی کنید. اگر مختص شغل شماست، می توانید از همکاران، مدیریت یا مربی خود بپرسید. اگر به تغییر شغل مربوط می شود، به شرح وظایف شغلی که دوست دارید داشته باشید نگاه کنید و مهارت های از دست رفته خود را شناسایی کنید.
  • چند هدف تعیین کنید یادگیری یک مهارت جدید می تواند انگیزه دهنده باشد، اما یک هدف نهایی یا برنامه شغلی برای ادامه کار ضروری است. تعیین اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بخشی ضروری از پیشرفت شما است و به شما ایده‌ای از مسیری که برای رسیدن به آن باید طی کنید، می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا